Serwis dla kierowców • Opisy
S3 – Nowa Sól – Legnica

 

Główne cele inwestycji:

 

  • Planowana droga ekspresowa S-3 ma znaczenie międzynarodowe z uwagi na fakt, że stanowi polską część międzynarodowej trasy E65 z Malmö w Szwecji do miejscowości Chaniă na Krecie. Trasa E65 jest główną, obok tras przez porty niemieckie (E22: Treileborg – Sassnitz, E55: Gedser – Rostock), arterią transportu ładunków samochodami ciężarowymi z Europy Południowej do Europy Północnej. 

 

  • Planowana droga ekspresowa S-3 wpisuje się w Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy – CETC-ROUTE65, którego sygnatariuszami są obecnie: Region Skania (Szwecja), Województwo Zachodniopomorskie, Województwo Lubuskie, Województwo Dolnośląskie (Polska), Region Bratysława, Region Trnava (Słowacja), Region Hradec Kralove (Czechy), Powiat Győr-Moson-Sopron, Vas i Zala reprezentujące Zachodni Region Zadunajski (Węgry), Powiat Varaždin (Chorwacja).

 

  • Prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, następnie wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez ośrodki miejskie Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Lubin, Polkowice, Legnica) do południowej granicy z Czechami. Długość dolnośląskiego odcinka drogi ekspresowej S3 wynosi ok. 150 km.

 

 

 

S-3. Aktualny stan prac:

  • Opracowano  Koncepcję Programową
  • 29.12.2009 r. – otrzymano  decyzję środowiskową, która 05.02.2010 r. stała się ostateczna
  • 14.07.2010 r. - ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji budowlanej (Projekt Budowlany, Projekt Wykonawczy i Dokumenty Przetargowe)
  • 01.12.2010 r. -  podpisano umowę na wykonanie dokumentacji budowlanej. Wartość umowy wynosi  ok. 11 mln zł. Dokumentacja zostanie opracowana w terminie 11 m-cy  od daty podpisania umowy.

 

Podstawowe parametry techniczne:

 

Prędkość projektowa:        100 km/h

Długość odcinka:               ok. 79,2 km

etap:                               w projektowaniu

Klasa drogi:                      S

 

Przekrój drogowy:             2 jezdnie po dwa pasy ruchu (2x7,0m)+ pasy awaryjne (2x2,5m);

                                        pas rozdziału szerokości 12 – 15 m (wraz z opaskami) w tym rezerwa terenu pod trzeci pas ruchu za wyjątkiem odcinka Polkowice –

                                        Lubin I, na którym przewidziano już w pierwszym etapie budowę trzech pasów ruchu dla każdej jezdni.

 

Ilość węzłów drogowych:    12

 

Projektowane węzły drogowe:

 

         Nowe Miasteczko (połączenie S-3 z DK nr 3 i DW 292 ), 

         Miłaków  (połączenie S-3 z DK nr 3) ,

         Gaworzyce (połączenie S-3 z DK nr 3 i DP w kierunku Gostynia i Gaworzyc),

         Drożów (połączenie S-3 z DK nr 3 i nr 12),

         Potoczek (połączenie S-3 z DW nr 329),

         Kaźmierzów (połączenie S-3 z DK nr 3),

         Polkowice (połączenie S-3 z DK nr 3),

         Lubin I (połączenie S-3 z DK nr 3),

         Lubin II (połączenie S-3 z DW nr 335 ),

         Chróstnik (połączenie S-3 z DK nr 3),

         Kochlice (połączenie S-3 z DK nr 3 i DP w kierunku Rzeszotar),

         Legnica I (połączenie S-3 z DK nr 94 )

 

Obiekty inżynierskie: wiadukty, estakady, mosty, przepusty, przejścia dla zwierząt.

 

Copyright © 2014 GDDKiA Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad • ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa • Tel +48 22 375 88 88