II etap przetargu na S14 Zachodnią Obwodnicę Łodzi

14 listopada 2016 r. podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, podczas konferencji prasowej zorganizowanej koło Pabianic, zapowiedział skierowanie do dalszego etapu postępowania przetargowego odcinka drogi ekspresowej S14, stanowiącego Zachodnią Obwodnicę Łodzi.



W najbliższych dniach Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprosi wykonawców do składania ofert na dwa odcinki realizacyjne, o łącznej długości 28,4 km. Podpisanie umowy z wykonawcami planowane jest w połowie 2017 r., dzięki czemu oddanie obydwu odcinków do użytku będzie możliwe w 2020 r. Łączny szacowany koszt inwestycji wynosi blisko 1,8 mld złotych.

 

- Decyzja nie była łatwa, ponieważ limit funduszy na inwestycje drogowe wynosił 107 miliardów zł, a potrzebujemy blisko dwustu. Wielokrotnie rozmawialiśmy z premierem Piotrem Glińskim oraz parlamentarzystami i w końcu znaleźliśmy rozwiązanie, by zbudować S14. Dzięki tej drodze Łódź będzie pierwszym miastem w Polsce z w pełni ukończonym systemem obwodnic - podkreślił wiceminister Szmit.

 

GDDKiA ogłosiła przetarg ograniczony na budowę drogi ekspresowej S14 dla następujących odcinków:

  • odcinek I - od węzła Łódź - Lublinek do węzła Łódź - Teofilów (z węzłem) o długości 12,06 km.
  • odcinek II - od węzła Łódź - Teofilów do drogi krajowej nr 91 w Słowiku (wraz z włączeniem do autostradowego węzła Emilia) o długości 16,34 km.

Wojewoda Łódzki wydał już ostateczne decyzje zezwalające na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla obydwu odcinków.

 

Droga domknie obwodnicę Łodzi złożoną z odcinków autostrad A1 i A2 oraz drogi S8 i właśnie odcinka S14. Realizowany odcinek znacząco wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego.

 

Źródło: Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

fot. Maciej Zalewskifot. Łukasz Jóźwiak