viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA ZBIÓRKA KRWI
200 lat CAD
GDDKiA
ZBIÓRKA KRWI
200 lat CAD
Ogólnopolska zbiórka krwi 
200 lat Administracji Drogowej
ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH aktualne warunki drogowe w Polsce ZOBACZ

OddziałyGDDKiA200 lat Centralnej Administracji Drogowej

200 lat Centralnej Administracji Drogowej

GDDKiA

 

Ten rok jest szczególny dla polskiego drogownictwa. Mija 200 lat od powołania Jeneralnej Dyrekcji Dróg i Mostów w Królestwie Polskim, Centralnej Administracji Drogowej, której kontynuatorem działań jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. 

Przez te 200 lat potrzeby korzystających z pracy drogowców napędzały naukowców, konstruktorów, inżynierów, techników, mechaników, laborantów, drogomistrzów, dróżników i robotników.

 

Bez zaangażowania i współpracy społeczności, szarwarków, czynów społecznych nie udałoby się wypracować wspólnego dobra jakim są niewątpliwie drogi i infrastruktura wokół nich.

 

Jesteśmy dumni, że możemy wykazać swoje korzenie, tradycje i rozwój na przestrzeni wieków. Przypomnieć zasłużonych poprzedników, ich służbę dla Polski i społeczeństwa. Podkreślić, że rozpoczęta 200 lat temu misja nadal trwa, mimo zmiany pokoleń. Dwa stulecia pracy nad kształtem obecnego drogownictwa, to połączenie wiedzy, umiejętności i doświadczenia, wspartego ustawodawstwem, produkcją, badaniami i dążeniami do zabezpieczenia potrzeb społeczeństwa, sadzone w czasach burzliwych, pełnych zmian, zniszczeń i niedoborów, ograniczeń.

 

Wykorzystamy ten rok na przypomnienie tego wszystkiego co się na Nasze drogowe DZIŚ złożyło. Jest to wspólny uroczysty dwusetny rok drogowców i użytkowników dróg do świętowania którego zapraszamy.

  • Od nawierzchni makadamizowanych do bitumicznych

    24-08-2019
    Rafineria S.A. Galicja w Drohobyczu - widok ogólny

    Przed wiekami po drogach o naturalnej nawierzchni przemieszczano się pieszo lub na koniu. Szybsza komunikacja powozem, bryczką lub karetą wiązała się ze zmianą technologii budowy dróg. Kolejnym czynnikiem do dalszych innowacji w drogownictwie okazał się rozwój motoryzacji.

  • 200 lat Centralnej Administracji Drogowej - Monografia drogownictwa na Podkarpaciu cz. 9

    13-08-2019
    GDDKiA

    W cyklu naszych materiałów o historii drogownictwa na Podkarpaciu prezentujemy jak wyglądała budowa i utrzymanie dróg państwowych i lokalnych w latach 1952 – 1975.

  • Oko w oko z zabytkami drogownictwa

    12-08-2019
    Muzeum Techniki Drogowej i Mostowej Okręgu Lubelskiego

    Oto propozycja na wycieczkę po dziejach drogownictwa. W kilkunastu miejscach na terenie naszego kraju mieszczą się rożne zbiory, od zdjęć, planów technicznych, makiet obiektów inżynierskich, słupków drogowych po maszyny jakie używano do budowy dróg. Wstęp i zwiedzanie są bezpłatne.

  • 200 lat Centralnej Administracji Drogowej - Monografia drogownictwa na Podkarpaciu cz. 8

    12-07-2019
    GDDKiA

    Okres 1952 – 1985

  • Plany wieloletnie

    06-07-2019
    Załoga PZD Bochnia 1947-48

    Zadania administracji drogowej na przestrzeni lat zmieniały się. Każdy czas miał inne wyzwania ale zawsze był ściśle związany z tym co się działo w gospodarce całego kraju. Najlepszym tego przykładem jest ograniczenie rozbudowy infrastruktury drogowej w Królestwie Polskim, gdy istotnym i bardziej pożądanym stało się budowanie kolei, zgodnie z duchem czasu.

  • 200 lat Centralnej Administracji Drogowej - Monografia drogownictwa na Podkarpaciu cz. 7

    02-07-2019
    GDDKiA

    Budowniczowie dróg w Bieszczadach

  • Polskie drogownictwo i Światowe Kongresy Drogowe

    22-06-2019
    Okładka sprawozdania z obrad I Światowego Kongresu Drogowego

    Rozwój motoryzacji i związana z tym potrzeba zmian technologii budowy dróg przyczyniła się do powołania międzynarodowej organizacji skupiającej drogowców z całego świata. Od początku jej funkcjonowania aktywnie działają w niej Polacy.

  • Od kamieni milowych do współczesnych tablic

    16-06-2019
    Słup w Koninie

    Znaki drogowe kojarzone są powszechnie z motoryzacją. Jednak ich historia sięga znacznie dalej i nie dotyczy wyłącznie przekazywania informacji przydatnych w podróży takich jak odległość. Rozwój motoryzacji przyczynił się do ujednolicenia znaków. W 1909 roku, efektem Międzynarodowej Konwencji o ruchu samochodowym podpisanej przez 37 państw, było wprowadzenie pierwszych międzynarodowych znaków drogowych - czterech okrągłych, granatowych tablic z białymi symbolami.

  • Droga bez dróżnika nie może istnieć

    08-06-2019
    GDDKiA

    Drogi niemal „od zawsze” mają swoich zarządców. Od właściciela gruntu przez który przebiega, władcę kraju, dowództwo wojskowe, a w bardziej nam współczesnych czasach - administrację drogową. Żaden zarządca nigdy sam na drodze nie pracował. Często budowy, naprawy i utrzymanie wykonywano w ramach szarwarku lub przez najmowanych pracowników. Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników lub przyuczonych do tej ciężkiej pracy było zawsze. Zmieniały się pomysły oraz idee utrzymania dróg, jednak do dziś potrzebny jest człowiek, bezpośredni opiekun - personel techniczny, wielozadaniowy, o szerokich umiejętnościach – „złote rączki” drogowe. Od przeszło dwóch wieków przyjęła się nazwa dróżnik (z rosyjskiego - дорожникъ). Te pierwsze służby techniczne w administracji drogowej funkcjonują od czasów powołania Dyrekcji Jeneralnej w 1819 roku do dnia dzisiejszego.