viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH aktualne warunki drogowe w Polsce ZOBACZ

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2019

Tymczasowa organizacja ruchu - wyjaśniamy

03-10-2019

Pojawiające się sygnały o kłopotach dla kierowców związanych z oddawanymi drogami są stwierdzeniami na wyrost a na rozwiązanie tymczasowej organizacji ruchu trzeba spojrzeć szerzej. Najczęściej tymczasowa organizacja ruchu wynika z prowadzonych prac budowlanych, które można wykonać po przeniesieniu ruchu z dotychczasowej jezdni. Czasem jest to związane z kolejnym etapem prac na budowie sąsiedniego odcinka. Jednak zawsze, jak sama nazwa wskazuje, jest to etap przejściowy do uzyskania docelowej organizacji ruchu.

Bez zgody nie ma drogi

Oddanie drogi do ruchu nie jest tylko decyzją GDDKiA. Wybudowana droga może być udostępniona kierowcom po uzyskaniu zgody określonych służb i instytucji. Droga musi spełniać jasno sprecyzowane parametry techniczne i być bezpieczna dla jej użytkowników. Dlatego m.in. Wojewódzkie Inspektoraty Nadzoru Budowlanego i Państwowa Straż Pożarna muszą wydać pozytywną opinię/zgodę na udostępnienie drogi do ruchu. Dopiero po spełnieniu tych wszystkich wymogów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie możemy usunąć ograniczenia prędkości i odsłonić oznakowanie docelowe.

 

Budowa trwa ale jeździć już można

Zdarzają się sytuacje kiedy trasa główna została ukończona, a pozostały jedynie prace wykończeniowe lub porządkowe na drogach serwisowych i poboczach. Wówczas nie zwlekamy, udostępniamy trasę dla kierowców a prace wykończeniowe, które nie wpływają na bezpieczeństwo użytkowników są kontynuowane. Oczywiście wymaga to często wprowadzenia właśnie tymczasowej organizacji ruchu.

 

Puzzle… dopiero wszystkie utworzą cały obraz

Wybudowanie całych ciągów w jednym momencie, tak „na już” między dużymi miastami i regionami kraju jest niemożliwe. Budowa dróg jest podzielona na mniejsze odcinki tak aby branża budowlana mogła odpowiednio zaplanować front robót i żeby każdy uczestnik rynku mógł podjąć się budowy nowych tras. Nie zawsze umowy na realizacje całych ciągów zawierane są tego samego dnia.

 

Czasem też mogą pojawiać się przesunięcia terminów ukończenia prac wynikające z nieprzewidzianych okoliczności lub wręcz za sprawą nierzetelnego wykonawcy, z którym musieliśmy rozwiązać umowę. W konsekwencji czego niektóre odcinki są ukończone wcześniej przed innymi. Tak było na S17 pomiędzy Garwolinem a węzłem Kurów Zachód czy też obecnie pomiędzy Kołbielą a Garwolinem (ruch w obu kierunkach po jednej jezdni drogi ekspresowej) czy też na S6 pomiędzy Goleniowem a Kołobrzegiem. Nie czekaliśmy na ukończenie prac na sąsiednich odcinkach tylko oddawaliśmy je do ruchu by jak najszybciej ułatwić przemieszczanie się pomimo ograniczeń prędkości lub konieczności zmiany pasa ruchu. Dopiero kiedy wszystkie fragmenty zostaną oddane do użytkowania i utworzą jeden ciąg komunikacyjny, ruch na nich będzie odbywał się optymalnie.

 

Rozwijamy sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce krok po kroku, systematycznie uzupełniając brakujące odcinki w najważniejszych ciągach komunikacyjnych w kraju. Przykładem jest tutaj autostrada A1 i oddany do ruchu blisko 33-kilometrowy odcinek od węzła Częstochowa Południe do węzła Pyrzowice. W budowie jest jeszcze obwodnica Częstochowy i dlatego obowiązują ograniczenia w ruchu dla pojazdów ciężarowych. Wynika to kwestii bezpieczeństwa użytkowników, lokalizacji oraz układu sieci dróg innych kategorii. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe i w momencie oddania do ruchu trasy głównej obwodnicy Częstochowy wyprowadzimy ruch tranzytowy.

 

Krok po kroku na sam szczyt…

Zakopianka. Jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce. Wiemy o tym doskonale dlatego prowadzimy intensywne prace aby ruch do Zakopanego odbywał się po drodze ekspresowej. Odcinek drogi ekspresowej S7 Skomielna Biała - Rabka Zdrój oddany do użytku w ostatnią sobotę cieszył się przez cały weekend bardzo dużym zainteresowaniem. Korzystali z niego nie tylko kierowcy jadący na Podhale lub wracający z gór w kierunku Krakowa, ale także wiele osób, które specjalnie przybyły, by przejechać się tą nową drogą. Spowodowało to kumulację ruchu pojazdów zjeżdżających z drogi ekspresowej do ronda i DK28 w Skomielnej, która jest drogą jednojezdniową. Podjęliśmy już pierwsze działania, aby przeciwdziałać powstającym zatorom. Więcej: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/35236/S7-Skomielna-Biala-Rabka-Zdroj-przyciagnela-do-siebie

 

Coś jest niejasne? Prostujemy

Pojawiły się wątpliwości dotyczące S8 w Warszawie. Znamy efekty przetargu na dokończenie prac na odcinku S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka. Wybrano najkorzystniejszą ofertę, a dokumentacja przetargowa jest w trakcie obowiązkowej kontroli Prezesa UZP. Po zakończeniu podpiszemy umowę z wykonawcą. Pisaliśmy o tym tutaj:  https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/35178/Wybralismy-wykonawce-ktory-dokonczy-budowe-obwodnicy-Marek

 

W przypadku S17 przypominamy, że oddanie tej drogi pomiędzy Kołbielą a Garwolinem nie powinno budzić jakichkolwiek wątpliwości. Od 26 września br. kierowcy korzystają już z jednej jezdni. Wykonawca prowadzi roboty na drogach serwisowych i ostatnie prace na drugiej jezdni. Więcej:  https://www.facebook.com/gddkia/photos/pcb.2679694482083081/2679692555416607/?type=3&theater