viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH aktualne warunki drogowe w Polsce ZOBACZ

OddziałyGDDKiAArchiwum 2019

Rok 2019 na drogach krajowych Podkarpacia

23-12-2019

Rok 2019 to na Podkarpaciu kolejny dobry rok dla rozwoju sieci nowych dróg. Projektowane i budowane są kilometry drogi ekspresowej S19 i nowe obwodnice miast a na istniejącej sieci drogowej i mostowej prowadzone są remonty i przebudowy poprawiające bezpieczeństwo i jakość podróżowania.

  • Obwodnica Sanoka na finiszu, Łańcut, Stalowa Wola i Nisko w budowie
  • W 2020 r. prace budowlane na 54 km S19 na północ od Rzeszowa
  • Remonty dróg, zadania mostowe, budowa chodników, prace dokumentacyjne

Obwodnice

 

Wykonawca obwodnicy Sanoka (DK28), firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., prowadzi już ostatnie prace wykończeniowe. Jeszcze w tym roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, a początkiem przyszłego roku udostępnienie inwestycji kierowcom.

Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstało 12 obiektów inżynierskich, 4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Koszt budowy to ponad 170 mln zł. Dzięki obwodnicy szybciej pojedziemy w Bieszczady, z Sanoka wyprowadzony zostanie ciężki ruch tranzytowy co poprawi płynność ruchu w mieście oraz bezpieczeństwo.

 

Od maja 2019 r. trwają intensywne prace na budowie obwodnicy Stalowej Woli i Niska. Na ponad 15-kilometrowej trasie w ciągu drogi krajowej nr 77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construccion S.A., prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. Koszt robót to ponad 199 mln zł, a ich zakończenie planowane jest na I kwartał 2021 r.

Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska obejmuje odcinek od Stalowej Woli do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko. W ramach budowy powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) komunikujące obwodnicę ze Stalową Wolą, ze strefą przemysłową, z Niskiem oraz z DK19.

 

Rozpoczęły się też pierwsze roboty przygotowawcze w ramach rozbudowy drogi krajowej nr 94 na odc. Łańcut – Głuchów o dł. 5,8 km (tzw. obwodnica Łańcuta). Wykonawcą prac jest Budimex S.A. Umowę na kwotę ponad 115 mln zł podpisano 18 maja 2018 r. Zakończenie inwestycji zaplanowano na wrzesień 2021 r. Aktualnie Wykonawca  oczekuje na wydanie zmienionej decyzji ZRID, po otrzymaniu której rozpocznie roboty zasadnicze: wykonywanie nasypów, wykopów, wykonanie warstwy mrozochronnej oraz warstwy podbudowy pomocniczej.

 

S19 Lublin-Rzeszów

 

W realizacji, w trybie „projektuj i buduj”, jest blisko 130-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim stanowiący fragment przyszłej Via Carpatia. Budowę podzielono na 12 odcinków, po sześć w województwie lubelskim i podkarpackim. Umowę na realizację trzech pierwszych odcinków podpisano 30 października 2017 r., a na ostatni 21 grudnia 2018 r. Dla sześciu odcinków w województwie lubelskim wydano już decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na terenie województwa podkarpackiego w procedowaniu są jeszcze cztery wnioski o wydanie ZRID.

 

Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

 

Decyzję ZRID wydano już dla odcinków:

  • Lublin Węglin - Niedrzwica Duża, długość ok. 12 km, wartość umowy na realizację ok. 312,2 mln zł
  • Niedrzwica Duża - Kraśnik Północ, długość ok. 20 km, wartość umowy na realizację ok. 498 mln zł
  • obwodnica Kraśnika, długość ok. 10 km, wartość umowy na realizację ok. 319,5 mln zł
  • Kraśnik - Janów Lubelski, długość ok. 18 km, wartość umowy na realizację ok. 390 mln zł
  • obwodnica Janowa Lubelskiego, długość ok. 7 km, wartość umowy na realizację ok. 148,5 mln zł
  • Janów Lubelski - Lasy Janowskie, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 183,6 mln zł
  • Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł
  • Rudnik nad Sanem – Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł

 

Wykonawca odcinka od węzła Zdziary do węzła Rudnik nad Sanem, firma Mosty Łódź S.A., jest już na placu budowy i prowadzi roboty przygotowawcze: wycinkę drzew, prace geodezyjne polegające na tyczeniu pasa drogowego budowanej drogi ekspresowej, odhumusowanie terenu pasa drogowego S19 oraz wyburzenia budynków. Wykonał już także ścianki szczelne przy rzece San pod zaprojektowane podpory mostu 08MS (dł. 392,7 m) i przeprowadził wbicie testowe pali pod wszystkie podpory ww. obiektu, którego najdłuższe przęsło nurtowe o dł. 142 m budowane będzie metodą nawisową.

 

Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę dla odcinków:

  • Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł
  • Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł
  • Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł
  • Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł

Na wszystkich tych odcinkach roboty budowlane rozpoczną się w przyszłym roku.

 

Budowa S19 pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim jest realizowana z wykorzystaniem funduszy unijnych. 19 września br. podpisaliśmy umowę o dofinansowanie dla dziewięciu z dwunastu odcinków realizacyjnych: od węzła Lublin Węglin do węzła Lasy Janowskie oraz od węzła Nisko Południe do węzła Sokołów Małopolski. Z kolei 15 listopada podpisaliśmy umowę o dofinansowanie dla pozostałych trzech odcinków, od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe. Łączna wartość tych projektów to ok. 4,5 mld zł, a dofinansowanie wyniesie ok. 2,3 mld zł.

 

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:

30,2 km – oddane do ruchu od w. Sokołów Młp. do w. Rzeszów Płd.

54,2 km - w realizacji systemem projektuj-buduj (6 odcinków)

85,2 km – w przygotowaniu (1 odc. przetarg, 4 odcinki realizacja Koncepcji Programowej)

 

S19 Rzeszów-Barwinek

 

W przygotowaniu jest ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od w. Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. W tym roku ogłoszony został przetarg na realizację pierwszego odcinka, w. Rzeszów Płd. – w. Babica (otwarcie ofert zaplanowano na 4 lutego 2020 r.). Na pozostałych czterech, wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe.

 

S19 RZESZÓW PŁD. – BARWINEK DŁ. 85,2 KM

1. odc. Rzeszów Płd. – Babica 10,3 km (koszt KP: 6,6 mln zł)  - Obecny etap: ogłoszony przetarg na realizację P&B, otwarcie ofert: 4 lutego 2020 r.

2. odc. Babica – Domaradz 23,5 km (koszt KP: 17 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

3. odc. Domaradz – Miejsce Piastowe 22,7 km (koszt KP: 9,3 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

4.odc. Miejsce Piastowe – Dukla 10,4 km (koszt KP: 4,5 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

5. odc. Dukla – Barwinek 18,3 km (koszt KP: 8,4 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej

 

Pisząc o dużych inwestycjach, warto wspomnieć także o pracach dokumentacyjnych, które są prowadzone przez Oddział. Oprócz przygotowywania S19 na południe od Rzeszowa, trwa m.in. opracowywanie Koncepcji Programowej i materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) dla rozbudowy S19 na odc. Sokołów Małopolski – Jasionka. Przygotowywane jest także Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) i materiały do wniosku o wydanie DŚU dla rozbudowy odcinka DK 73 Pilzno – Jasło (35 km) wraz z budową obwodnic: Pilzna, Brzostka i Kołaczyc oraz Jasła oraz dla budowy drogi ekspresowej S74 Opatów - Nisko.

 

Nie tylko duże inwestycje

 

Mijający już rok to na Podkarpaciu także realizacja mniejszych ale nie mniej ważnych zadań, takich jak: budowa chodników, przebudowa skrzyżowań, remonty mostów czy istniejących odcinków dróg. Zdecydowanie poprawiają one komfort jazdy, warunki życia mieszkańców oraz pełnią ważne funkcje zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.

 

W 2019 r. wyremontowaliśmy ponad 19 km dróg krajowych m.in. Trasę Podskarpową (DK77) w Stalowej Woli, DK77 skrzyżowanie z DW871 – skrzyżowanie z ul. Popiełuszki w Stalowej Woli, DK19 Domostawa – Zdziary, DK19 Kamień – Górno, DK77 Nisko – Racławice, DK28 w Sanoku (ul. Krakowska i ul. Rymanowska). Zakres prac obejmował przede wszystkim wzmocnienie nawierzchni jezdni do przenoszenia obciążeń do 115 kN/oś, budowę chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-jezdnych, przebudowę skrzyżowań, wydzielanie przejść dla pieszych czy też budowę zatok autobusowych.

 

Na odcinkach o łącznej długości prawie 10 km wykonaliśmy także profilowanie i wzmocnienie nawierzchni oraz wyrównanie poboczy. Wartość tych prac to ok. 7,5 mln zł.

 

Nowe chodniki wybudowaliśmy m.in. w ciągu DK77 w m. Orły (dł. 2,7 km) i DK94 w m. Korczowa (dł. 0,9 km) gdzie powstała także zatoka autobusowa i doświetlone zostało przejście dla pieszych. Na DK19 w m. Kamień 2 przejścia dla pieszych zostały oświetlone i wyposażone w znaki aktywne oraz żółte lampy pulsujące.

 

Warto wspomnieć także o trwających remontach, których zakończenie planowane jest w przyszłym roku. Na odcinku DK28 Siepietnica-Trzcinica trwa przebudowa ponad 13 km drogi, na DK77 rozbudowywany jest odcinek Gorzyce – Wólka Pełkińska – Pekinie na dł.  8,5 km, a na DK9 w m. Rudna Mała trwa rozbudowa 0,3 km drogi, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni i budowa ciągu pieszo-rowerowego o dł. 1,2 km.

 

Mosty

 

Równie ważne są zadania mostowe polegające na budowie nowych lub remontach istniejących obiektów w naszym regionie. W bieżącym roku zakończyliśmy: remont mostu w ciągu DK9 nad rz. Dęba w m. Nowa Dęba (dł. mostu - 13,40 m, wartość – 1,7 mln zł), naprawę uszkodzonych pasów dolnych i węzłów dźwigarów kratownicowych mostu przez rzekę Wisła w m. Nagnajów w ciągu DK9 (dł. mostu - 426,00 m, wartość – 5 mln zł) czy wymianę dylatacji blokowych na dylatacje jedno- i wielomodułowe na moście przez rzekę Wisłoka w m. Jaworze Górne w ciągu DK73 (dł. mostu - 174,91 m, wartość – 0,6 mln zł).

 

W przyszłym roku zakończy się natomiast realizacja zadań, które są aktualnie na etapie budowy. Są to m.in.:

- Budowa wiaduktu nad linią kolejową Dębica – Mielec – Tarnobrzeg i drogą powiatową nr 1113R w ciągu DK9 wraz z rozbiórką istniejącego wiaduktu, budową i rozbiórką objazdu tymczasowego, przebudową dojazdów i odcinka drogi powiatowej nr 1113R Stale – Chmielów – Dąbrowica oraz przebudową urządzeń uzbrojenia terenu (dł. wiaduktu - 35,90 m, wartość - 20,3 mln zł)

- Rozbudowa DK19 w związku z budową mostu przez potok Kobyle w m. Domaradz wraz z budową i rozbiórką objazdu tymczasowego (dł. mostu - 12,80 m, wartość - 3,7 mln zł)

- Remont mostu przez rzekę Mleczka w m. Przeworsk w ciągu DK94 (dł. mostu – 34,30 m, wartość - 1,25 mln zł)

- Remont wiaduktu nad linią kolejową i drogą gminną w m. Zarzecze, w ciągu DK19 (dł. wiaduktu – 90,10 m, wartość - 4,2 mln zł)