viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG GDDKiA MAPA STANU BUDOWY DRÓG autostrady, drogi ekspresowe i inne drogi krajowe w realizacji ZOBACZ GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW GDDKiA SERWIS DLA KIEROWCÓW najważniejsze informacje drogowe dla kierowców ZOBACZ GDDKiA INFORMACJE COVID-19 GDDKiA INFORMACJE COVID-19

Najważniejsze informacje związane z COVID-19

ZOBACZ
GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW GDDKiA SERWIS DLA PODWYKONAWCÓW Informacja dla podwykonawców biorąych udział w realizacji inwestycji GDDKiA ZOBACZ GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH GDDKiA MAPA WARUNKÓW DROGOWYCH aktualne warunki drogowe w Polsce ZOBACZ

OddziałyGDDKiAArchiwum 2020

Obwodnica Węgorzyna w ciągu DK20 otwarta - kolejne obwodnice na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim w realizacji i w przygotowaniu

23-06-2020

Od dzisiaj kierowcy korzystają z obwodnicy Węgorzyna w ciągu DK20. Inwestycja została zakończona na cztery miesiące przed kontraktowym terminem zakończenia prac. Nowa trasa całkowicie wyprowadziła ruch tranzytowy z miejscowości Węgorzyno. Kolejne obwodnice na drogach krajowych w województwie zachodniopomorskim są w realizacji i w przygotowaniu. Będą sukcesywnie powstawały w kolejnych latach w ramach Programu 100 obwodnic. 

Krótszy przejazd DK20 dzięki obwodnicy GDDKiA 

Dotychczasowy przebieg DK20 w Węgorzynie to w znaczniej części droga z nawierzchnią z kostki kamiennej, która przebiega przez środek miejscowości między zabudowaniami. Obwodnica wyprowadziła z Węgorzyna ruch tranzytowy, co zmniejszyło uciążliwości dla mieszkańców, jak i również skróciło przebieg DK20 o około 0,5 km. Obwodnica ma jedną jezdnię o szerokości 7 metrów (pasy ruchu po 3,5 m), na jej początku i końcu powstały ronda. 

 

GDDKiA Obwodnica Węgorzyna dokończona po latach oczekiwania 

Kilkanaście lat temu wykonano już pierwszy fragment obwodnicy o długości 0,5 km, jednak ruch ciągle musiał obywać się przez miasto starym przebiegiem DK20. Sytuacja zmieniła się dopiero w 2017 roku, gdy zostało przyznane 16 mln złotych na wykonanie brakującego fragmentu drogi o długości 1 km. Ta decyzja umożliwiła aktualizację dokumentacji projektowej, a następnie ogłoszenie przetargu na budowę drogi. Umowa z firmą PRD Nowogard została podpisana 27 lutego 2019 roku. Wartość umowy z wykonawcą wyniosła 13,286 mln zł. Terminem zakończenie zgodnie z umową był październik tego roku. Wykonawca wcześniej zakończył roboty, co umożliwiło oddanie drogi do ruchu już teraz. 

 

Kolejna obwodnica w budowie 

W sierpniu przyszłego roku planowane jest oddanie do ruchu obwodnica Myśliborza w ciągu DK26. Dla tej inwestycji również przez wiele lat nie było funduszy, pomimo tego, że już w 2009 roku była gotowa dokumentacja i wydano wszelkie pozwolenia. Dopiero w 2017 zostało przyznane finansowanie na realizację. Teraz na trasie o długości 3,4 km kończone są roboty ziemne i jeszcze w wakacje ruszą prace bitumiczne. Inwestycja pozwoli ominąć zabytkowe centrum Myśliborza, gdzie obecne pojazdy muszą przejeżdżać pod średniowieczną bramę obronną. 

 

Kolejne obwodnice powstaną w ramach Programu 100 obwodnic 

Kolejne obwodnice w regionie powstaną w ramach rozpisanego na lata 2020-2030 rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Będzie to dziewięć obwodnic: Gryfina na DK31, Szczecinka, Stargardu i Złocieńca na DK20, Kołbaskowa na DK13 oraz Szwecji, Wałcza, Rusinowa i Człopy na DK22. Łączna długość tych obwodnic to 47,3 km, a szacowana wartość to ponad 1 mld zł. Spośród tych inwestycji trzy posiadają wydane decyzje środowiskowe, natomiast dla pozostałych zadań będzie konieczne wykonanie całości procesu przygotowawczego.  

 

Jeszcze w IV kwartale tego roku ogłosimy przetargi na zaprojektowanie i budowę obwodnic Gryfina i Szczecinka – będą to pierwsze inwestycje z Programu 100 obwodnic w regionie, które wejdą w fazę realizacji.  

 

Sześć odcinków DK22, w tym cztery obwodnice z umowami na dokumentację 

W ostatnich dniach zostały podpisane umowy na prace przygotowawcze dla sześciu zadań na DK22 obejmujących rozbudowę drogi wraz z budową czterech obwodnic z Programu 100 obwodnic. Odcinki granica województwa - Człopa, obwodnicę Człopy, obwodnicę Wałcza, odcinek Ostrowiec - Szwecja oraz obwodnicę Szwecji będzie projektowało Biuro Projektów Trasa z Poznania. Natomiast rozbudowę DK22 na odcinku Człopa - Wałcz wraz z obwodnicą Rusinowa będzie projektowała firma Transprojekt Gdański. Łączna długość odcinka DK22, dla którego będzie przygotowywana dokumentacja, to 57 km, a wartość zawartych umów to 8,3 mln zł.    

 

Proces przygotowawczy dla tych inwestycji rozpoczyna się od początku, także wykonawcy będą musieli opracować dokumentację studialną z uzyskaniem koniecznych decyzji środowiskowych. Następnie będą wykonywane elementy koncepcji programowych wraz z badaniami geologicznymi. W przypadku odcinków bez obwodnic projektant będzie musiał również przygotować szczegółową dokumentację techniczną. 

 

DK22 będzie projektowana jako droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 metra. Skrzyżowania i zjazdy będą ograniczone, a tam gdzie będzie to konieczne będą przewidziane wiadukty. Nawierzchnia drogi będzie miała nośność podniesioną do 11,5 ton na oś, co przełoży się na jej większą trwałość i wytrzymałość. Celem podniesienia bezpieczeństwa niechronionych użytkowników ruchu przewidziano również budowę ciągów pieszo-rowerowych.